Chcete mít zdravý žlučník, jezte kokosový tuk!

Chcete mít zdravý žlučník, jezte kokosový tuk!

balení kokosového tuku a v pozadí je moře

V dnešní době se neustále hovoří o hubnutí a tím se vytváří pocit potřeby nakupování nízkotučných potravin. Někteří lidé jsou v pravdě “posedlí” nakupováním potravin s co nejnižším obsahem tuků. “Čím nízkotučnější, tím lepší”. Neuvědomují si ale, že netučné potraviny mohou v těle I páchat škody. Problémem těchto potravin je, že při výrobě jsou většinou pro dosažení co nejmenšího obsahu tuku použity hlavně rafinovaný bílý  cukru a různá zahušťovadla a aromatické přísady, které deformují vnímání sytosti. Tyto přísady nepříznivě ovlivňují hladinu cukru v krvi, a tělo tak může reagovat vytvářením zánětů kdekoli v těle. Tento stav může vést k metabolickým poruchám a k onemocněním srdce. Velmi často take dochází k postupnému vzniku žlučových kamenů. Žlučník přestane žluč vypoušět, protože v potravě nejsou tuky a žluč není potřeba. Postupně dochází k jejímu zahušťování, k opakujícím  se mírným zánětům, ža může vzniknout obsrukce a je potřeba operace. Tento fakt v dobrém případě zkončí jen obezitou. Člověk takto se stravující má pořád hlad, ničí si slinivku a žlučník, následně se ochuzuje o vitamíny a minerály.

Proto je zdravé a tělu prospěšné tuky jíst. Ale v přiměřeném množství a ty “opravdu zdravé”. Ideální jsou oleje za studena lisované ať jsou jakékoli. Olivový olej, slunečnicový olej, lněný olej, sezamový olej, kokosový olej, pšeničný olej, prostě který vám chutná. Ideální jsou jejich kombinace. Na smažení a pečení jsou výborné kokosový olej, slunečnicový olej a sójový olej. Do salátů jsou excelentní pšeničný v kombinaci s dýňovým a olivovým, nebo místo dýňového použijte bodlákový olej. Věřte, že tato chuť vás neomrzí po celý rok.

Tuky jsou I nezbytné z hlediska vstřebávání minerálů a vitamínů rozpustných v tucích A,D,E,K a take zpomalují vstřebávání potravy, takže nepociťujeme hlad tak brzy po jídle. Podle Healthy Home Economist je ideální konzumovat kokosový olej 20 minut před každým jídlem. U osob mezi 40–59kg se doporučuje 1 pol. lžíce kokosového oleje před každým jídlem, tedy 3xdenně, u osob mezi 60-82kg se doporučuje 1,5 pol. lž před každým jídlem a těžším osobám až 2 pol. lžíce 3x denně