5 zvyků emocionálně vyrovnaných lidí

5 zvyků emocionálně vyrovnaných lidí

Jako životní kouč se často potkávám s klienty, kteří mají pocit, že nezvládají své emoce. Cítí se přecitlivělí a bojí se zažívat jakékoli silné emoce. Říkám jim, že nalezení emocionální vyrovnanosti nemusí být těžká dřina - jednoduše jde o nalezení toho, co musíme změnit uvnitř nás.

 

Tady je pět zvyků, které vyrovnaní lidé dodržují:

 

1. Odpovídají namísto automatické reakce 

Reakce je horkokrevný situační výbuch emocí většinou řízený egem (je pravděpodobnější, že budeme reagovat, když nejsme ve spojení sami se sebou). Může trvat jen zlomek sekundy, než se zapojí naše intuice a uvidíme celou situaci s odstupem. Cítíme-li se po jednání s nějakým člověkem nebo po prožití nějaké situace mizerně, znamená to, že jsme spíše impulzivně zareagovali než adekvátně odpověděli. Klidné odpovídání ve Vás zanechá pocit, že jste vše zvládli s respektem a bez úhony.

 

2. Váží si svých emocí

Pokud jsme tady a teď, je mnohem jednodušší zvládat emoce a vnímat je čistě jako: emoce. Cestujeme-li minulostí nebo budoucností, emoce a situace nabývají nový nepravdivý rozměr spojený s příběhem.

 

Představte si, že jste nedostali pracovní místo. Jste přirozeně zklamaní. Nejste-li v přítomnosti a zajedno s tímto prožitkem, mysl se zavrtá do minulosti. Vykope ostatní situace, kdy jste se cítili podobně. Probudí se pocity selhání. Při každém dalším pohovoru se budete cítit méněcenní. Zůstat v přítomnosti nám umožní pokaždé začít s čistým štítem a vnímat dění s odstupem.

 

3. Dívají se do nitra a soucítí se svým autentickým já  

Udělejte si seznam věcí, díky kterým se cítíte skvěle. Každý den uskutečněte aspoň jednu věc ze seznamu. Nesejde na tom, jestli to bude věc velká nebo malá. Když děláme něco, co nás činí šťastnými, tak si projevujeme sebelásku – jednoduché! Tohle malé cvičení snižuje úroveň stresu a dodá nám pocit schopnosti a sebedůvěry.



Než čekat, aby štěstí přišlo zvenčí, je lepší se soustředit na cvičení sebeúcty. To nám umožní, abychom se vždy cítili tak, jak chceme.

 

4. Trvají na pohybu

Jeden z nejlepších způsobů, jak vypnout hlavu a dostat se do souladu se sebou je volný pohyb. Velmi vzácně dopřáváme svému tělu nekontrolovanou fyzickou aktivitu. Kdykoliv budete mít náladu se odreagovat, zapněte si nějakou hudbu a dejte se do toho. Ze začátku to možná bude trošičku zvláštní. Poskládejte si seznam písniček, které Vás nakopnou k tanci. Udělejte si každý den rituál jakéhokoliv pohybu.

 

5. Nepovažuji vděčnost za odměnu, ale za nutnost

Praktikování vděčnosti je velmi přínosné pro naše emocionální zdraví. Zaměří to naše vnímání na dobré stránky v životě. Zároveň cvičíme schopnost za všech okolností vidět pozitivně. Jsme vděční za vše, co máme namísto toho, abychom se fixovali na to, co nám chybí. Výborný způsob, jak kultivovat vděčnost: Sdílejte denně tři věci, za které jste vděční s partnerem, rodinou nebo se spolubydlícími. Dělejte to u stolu během večeře nebo v posteli před spaním. Můžete si také psát deníček vděčnosti nebo každý den dávat papírky vděku do velké sklenice.

 

Péče o naši emocionální stránku nám dá to nejlepší ze života. Jsme-li emočně vyrovnaní, jsme více soustředění a více spojeni s naši intuicí. Stáváme se výkonnější, rozhodnější, bdělejší a vlastně nejlepší verzí nás samotných!

 

 

Autor: Amelia Harvey (životní kouč a spisovatelka)

Článek volně přeložen z: http://www.mindbodygreen.com/0-17394/5-habits-of-emotionally-balanced-pe...